Jakie są objawy udaru mózgu? Jak rozpoznać udar mózgu?

Bardzo ważne jest zwracanie uwagi nawet na najmniejsze objawy, które często sygnalizują zbliżający się udar..
Poniżej przedstawiamy test który pomoże nam zdiagnozować udar – jest on bardzo pomocny i stosowany na całym świecie.
Test F.A.S.T.
F (ang. face – twarz ) – poproś ją o szeroki uśmiech. Jeśli zauważysz, że unosi się tylko jedna połowa ust, najprawdopodobniej doszło do porażenia mięśni mimicznych.
A (ang. arm – ramię ) – poproś osobę o uniesienie obu rąk ponad głowę. Jeśli nie jest w stanie tego zrobić, oznacza to,że mamy już do czynienia z niedowładem.
S (ang. speach – mowa ) – poproś o powtórzenie krótkiego zdania, np. „Dzisiaj jest czwartek”. Niewyraźna mowa lub brak możliwości powtórzenia zadanego zdania mogą świadczą o udarze.
T (ang. time – czas ) – jest on najistotniejszy wówczas, gdy nasze objawy się potwierdzą. Jak najszybsze wezwanie pogotowia ratunkowego i stała kontrola oddechu chorego.

Dlaczego warto znać objawy udaru mózgu?
Podstawowa wiedza na temat objawów udaru niedokrwiennego mózgu może pozwolić Ci uratować życie drugiego człowieka.
Jeśli podejrzewasz, że ktoś w twoim otoczeniu może przejawiać objawy udaru, wykonaj test F.A.S.T. i nie wahaj się dzwonić na pogotowie.
To tak niewiele, a jednak dla chorego może być szansą na uniknięcie przykrych skutków udaru, a nawet utraty życia.

Jakie są czynniki mogące wywołać udar mózgu?
Na chwilę obecną stres to czynnik, który najbardziej wpływa na pracę naszego mózgu.
Mózg składa się w 75 proc. z wody, a jego rozmiar może zmniejszyć się właśnie przez stres.
Dziś kiedy żyjemy w ciągłym biegu, trudno unikać stresujących sytuacji. Ale ze stresem możemy walczyć, np. przekąskami.
Jak pozbyć się stresu?
Wbrew pozorom to proste! Stresu pozbędziemy się w momencie gryzienia kiedy nasza żuchwa ma możliwość przeżuwania, likwiduje napięcie w mięśniach oraz wpływa na zmniejszanie negatywnych skutków stresu.
Dlatego warto mieć zawsze przy sobie paczkę ulubionych orzechów, ziaren lub pestek .
Garść waszych ulubieńców skutecznie was odstresuje.