Jak zły siad wpływa na kręgosług Twojego dziecka?

Wystarczy spojrzeć czasami jak Twoje dziecko siedzi przy stole, biurku przy komputerze lub w jakiej pozycji ogląda telewizor.

To “okazjonalne ” siedzenie asymetryczne może zmienić się w nawyk i przyczynić się do zmian w kręgosłupie i postawie Twojego dziecka – czasami na stałe.

Oto kilka FAKTÓW dotyczących POSTAWY u dzieci:

• Dzieci nie rozróżniają DOBREJ POSTAWY od ZŁEJ
  • Dzieci sobie po prostu jej nie uświadamiają
  • Maluchy nie reagują poprawnie na komendę rodziców PROSTUJ SIĘ!

Długotrwale, nawykowo utrzymywana zła postawa przechodzi we wzorzec ruchowy i może zostać utrwalona na lata!

Poprawa struktur, funkcji ciała oraz praca ze świadomością, poczuciem daje pozytywne efekty w poprawie postawy ciała. Przede wszystkim pomaga zmienić nawyki i wzorce ruchowe.

Czasami mała wskazówka dla pacjenta czego ma NIE robić lub jak robić to klucz do sukcesu.  Ważne jest “wyłapanie” podczas wizyty konsultacyjnej przyczyny dlaczego kręgosłup dziecka się krzywi -to pozwoli na poprawy postawy.

Nasza kilkunastoletnia pacjentka która zgłosiła się do gabinetu z “krzywym” kręgosłupem i podejrzeniem skoliozy” miała już jak się okazało w badaniu rotację tułowia w jego części lędźwiowej o wartości 10 stopni. U dziewczynki przyczyną pojawiających się już zmian strukturalnych zauważonych podczas badania skoliometrem był nieprawidłowy siad asymetryczny. Przyjmowała go podczas codziennych aktywności.

Jeśli niepokoi Cię postawa Twojego dziecka lub jego niepoprawna pozycja siedząca KONIECZNIE skonsultuj to z lekarzem lub fizjoterapeutą. W wielu przypadkach MOŻNA ZAPOBIEC dalszym zmianom w obrębie kręgosłupa